Rynkowa pogoń za Biedronką
Kolejny udany rok branży sprzedaży detalicznej. Dane gospodarcze wskazują, że nie ma powodów, by się obawiać pogorszenia koniunktury
W ostatnim roku przychody sieci handlowych rosły w niesłychanym tempie. Jak podaje GUS, w ubiegłym roku sprzedaż detaliczna liczona w cenach bieżących w kolejnych miesiącach rosła po co najmniej kilkanaście procent. Tak dobre wyniki niepokoiły część ekonomistów, którzy obawiali się zbyt dużego wzrostu inflacji. Dla sieci handlowych trudno jednak o lepsze informacje.
Ubiegły rok nie przyniósł rewolucji na rynku – największe sieci umocniły swoje pozycje. Liderem pozostaje dyskontowa Biedronka, która na koniec ub.r. miała już w Polsce 1045 sklepów. Jej przychody wyniosły 9 mld zł, dzięki czemu polska sieć odpowiada już za 44,7 proc. obrotów swego portugalskiego właściciela. Marża EBITDA Biedronki w ub.r. wyniosła już 5,9 proc., podczas gdy w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta