Opłaty za promocję leków mogą być firmowym kosztem
Wydatki na zorganizowanie konkursu reklamującego leki wśród osób zajmujących się zaopatrzeniem aptek mogą być kosztem podatkowym dla spółki, która zajmuje się ich dystrybucją
Wynika tak z wyroku NSA z 15 maja 2008 r. (II FSK 432/07).
Spółka zorganizowała konkurs, który promował znajomość redystrybuowanych przez nią leków. Konkurs adresowany był do osób zajmujących się w aptekach zamówieniami leków. Wydatki poniesione na jego organizację spółka zaliczyła w koszty podatkowe.
Organy podatkowe zakwestionowały jednak to rozliczenie. Stwierdziły, że spółka nie mogła zaliczyć tych wydatków do kosztów, bo w rzeczywistości nie uzyskała żadnych korzyści z zorganizowanego konkursu.
Rozstrzygnięcie to spółka zaskarżyła do sądu. W pierwszej instancji sąd...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta