Rodzinny biznes na fali
Rodzinne spółki mają się dobrze. Potwierdza to raport PricewaterhouseCoopers, według którego globalny klimat wokół takich firm jest dobry, choć nie brak zagrożeń
Ostatnie przejęcie firmy rodzinnej W.Kruk przez Vistulę & Wólczankę spowodowało wzrost zainteresowania rodzinnym biznesem w Polsce. Wiele z tych firm przetrwało trudne doświadczenia gospodarki centralnie planowanej i nie zniknęło wówczas z rynku. Teraz też świetnie sobie radzi.
Tak samo jest i na świecie, gdzie firmy rodzinne wręcz dominują. Według raportu PricewaterhouseCoopers na temat rodzinnego biznesu „Making difference“ firmy rodzinne mają w UE 40 – 45-proc. udział w wytwarzaniu PNB. W Ameryce Łacińskiej jest to ok. 65 proc., w Azji ponad 82, w USAzaś 50 – 70 proc. Wystarczy choćby wymienić Wal-Mart, Samsunga, Microsoft czy Apple.
Ostatnio najgłośniej dyskutowany w naszym kraju jest casus rodziny Kruk, która straciła kontrolę nad firmą z korzeniami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta