Artyści plakatu lubią szarości
W XXI edycji prestiżowej międzynarodowej imprezy najlepsi okazali się Francuzi i Japończycy
Twórcy znad Sekwany zebrali większość nagród za projekty ideowe i promujące kulturę. Japończycy wzięli wszystkie nagrody w plakacie reklamowym. Polacy pokonali konkurencję w debiutach. Biennale towarzyszą obchody 40-lecia Muzeum Plakatu.
Wszystkie chwyty dozwolone
Ściany Muzeum Plakatu i Oranżerii Pałacu w Wilanowie przypominają wielką barwną tapetę. Pokaz wybranych 660 prac wiruje kolorami. Jednak jurorzy nadspodziewanie zgodnie wyróżnili prace w szarościach lub czarno-białe. Jak kuratorzy wystaw sztuki współczesnej zapragnęli stać się współkreatorami nowych trendów w projektowaniu.
Niekwestionowanymi zwycięzcami zostali złoci medaliści. W kategorii kultury Ronald Curchod z Francji, który na tle rozmytej fotografii umieścił wyrazisty znak, zapowiadający śmierć Szekspirowskiego „Króla Leara”. W ideowej – Mark Gowing...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta