Kłótnia o czerwone maki
Fińska firma Marimekko walczy z Dolce & Gabbana. Jej słynny kwiatowy wzór pojawił się w kolekcji włoskiego domu mody, co zirytowało nieśmiałych Finów
Finowie uwielbiają Marimekko i ze świecą szukać tu kobiety‚ która nie nosiłaby torebki w klasyczne maki lub żółtych kaloszy w kropki tej firmy. Marimekko oznacza po fińsku sukienkę dla Marii.
Zaprojektowany przez Majię Isolę już w 1964 r. wzór maków Unikko stanowi znak firmy zarejestrowany cztery lata temu. To najbardziej sprzedawany deseń na świecie spośród wszystkich wzorów tej firmy.
Nic dziwnego‚ że kiedy Dolce & Gabbana w swej wiosennej kolekcji znienacka i bez pozwolenia zaprezentowała podobne do wzoru Marimekko czerwone maki‚ ale bez łodyżek‚ podziałało to na Finów jak płachta na byka. Rozpoczęli energiczne działania‚ by włoski gigant zrezygnował z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta