Nagradzanie sprzedawców nie jest akcją promocyjną
Producent, który pragnąc zwiększyć sprzedaż własnych wyrobów, nagradza osoby zatrudnione w sklepach lub hurtowniach swoich kontrahentów, nie prowadzi akcji promocyjnej objętej preferencją w PIT
Nagrody związane ze sprzedażą premiową, jeżeli jednorazowa ich wartość nie przekracza 760 zł, zwolnione są z PIT. Nie dotyczy to jednak nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą.
Organy podatkowe zwracają uwagę, że sprzedaż premiowa jest umową zawartą między sprzedawcą a kupującym, połączoną z przyznaniem przez sprzedającego premii kupującemu (interpretacja Izby Skarbowej w Warszawie z 25 sierpnia 2008 r., IPPB1/415-700/08-2/JB).
W praktyce natomiast zdarza się, że firmy, pragnąc zwiększyć sprzedaż własnych wyrobów, organizują akcje polegające na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta