Premie za zwiększenie sprzedaży nie powinny być objęte VAT
Zrealizowanie przez podatnika określonej wielkości obrotów, po przekroczeniu których wypłacane są premie pieniężne, nie stanowi usługi w rozumieniu ustawy o VAT. Czynność ta nie jest zatem objęta tym podatkiem
Jaki jest problem
Podatnik, prowadząc firmę handlową, dokonuje ciągłych zakupów towarów (sprzęt AGD) od producentów i importerów. Na podstawie zawartych umów handlowych dostawcy zobowiązani są do wypłacenia premii pieniężnych z tytułu zrealizowania wskazanego poziomu zakupów, tj. przekroczenia określonego progu obrotów w skali miesiąca lub kwartału. Otrzymane premie pieniężne dokumentowane są fakturami VAT. Dostawcy natomiast chcą wypłacać premie pieniężne poprzez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta