Zabawa w chowanego
Krótkie wakacje kierowców już się zakończyły. Trwają pierwsze testy przygotowawcze przed sezonem 2009, ale wyniki jazd trzeba traktować z przymrużeniem oka – praktycznie każdy zespół sprawdza coś innego
Przerwa między sezonami 2008 i 2009 będzie dla zespołów szczególnie pracowita. Po raz pierwszy od 11 lat (wtedy m.in. nakazano stosowanie opon rowkowanych i zwężono samochody z 200 do 180 cm) wprowadzono tak poważne zmiany w regulaminie.
Ich celem jest przede wszystkim zwiększenie atrakcyjności wyścigów, bo kierowcy podobno będą mogli łatwiej wyprzedzać rywali. Jednak już pojawiają się pierwsze głosy, że redukcja docisku aerodynamicznego i powrót do gładkich opon wcale nie sprawią, że na torze będzie się więcej działo.
Zespół Roberta Kubicy zaskoczył wszystkich, prezentując już pierwszego dnia jazd samochód z aerodynamiką na sezon 2009. Przednie skrzydło przypomina szeroki pług i rozciąga się wzdłuż całej szerokości auta (po raz ostatni szerokie spoilery, częściowo zachodzące na przednie koła, stosowano w latach 70.).
Nie wiem, czy tak wczesne rozpoczęcie jazd z nową aerodynamiką da nam przewagę -
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta