Nadchodzą chude lata dla browarów
Koniec hossy na rynku piwa. W 2008 r. jego sprzedaż może być niższa niż przed rokiem – wynika z szacunków „Rz”
Tak słabe wyniki są zaskoczeniem dla browarów. Po kilku latach nieprzerwanego wzrostu i wyjątkowo udanym 2007 r. nie spodziewały się one kolejnego rekordu. Liczyły jednak, że sprzedaż wzrośnie o 5 – 6 proc. Pierwsze oznaki osłabienia popytu widoczne były już w pierwszym półroczu. Związek Browary Polskie podał, że sprzedaż zwiększyła się wówczas tylko o 3,3 proc. W drugim półroczu wyhamowała jeszcze bardziej. Nieudane było lato, które zazwyczaj jest dla browarów czasem żniw. Jak ustaliliśmy, znacznie słabiej niż przed rokiem piwo sprzedawało się szczególnie w październiku. Wszystko wskazuje na to, że w całym 2008 r. Polacy nie kupią więcej piwa niż przed rokiem. Część przedstawicieli branży nie wyklucza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta