Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy zadają szyku

31 grudnia 2008 | Rzecz na Nowy Rok | Joanna Bojańczyk
Sieć sklepów Reserved zaprosiła znaną kreatorkę  do zaprojektowania kolekcji  dla zwyczajnych ludzi.  Gosia Baczyńska dla Reserved, kolekcja  jesień – zima 2008/2009
źródło: EPOKA
Sieć sklepów Reserved zaprosiła znaną kreatorkę do zaprojektowania kolekcji dla zwyczajnych ludzi. Gosia Baczyńska dla Reserved, kolekcja jesień – zima 2008/2009
Sieć sklepów Reserved zaprosiła znaną kreatorkę  do zaprojektowania kolekcji  dla zwyczajnych ludzi.  Gosia Baczyńska dla Reserved, kolekcja  jesień – zima 2008/2009
źródło: AKPA
Sieć sklepów Reserved zaprosiła znaną kreatorkę do zaprojektowania kolekcji dla zwyczajnych ludzi. Gosia Baczyńska dla Reserved, kolekcja jesień – zima 2008/2009
One Eighty  w najnowszej kolekcji proponuje jedwabie  z Milanówka łącząc je z wełną
źródło: AKPA
One Eighty w najnowszej kolekcji proponuje jedwabie z Milanówka łącząc je z wełną
Srebrne  (ale też różowe) garnitury spowite gęstym dymem pokazał  ostatnio Tomasz Ossoliński
źródło: EPOKA
Srebrne (ale też różowe) garnitury spowite gęstym dymem pokazał ostatnio Tomasz Ossoliński

Polakom otworzyły się oczy na to, że ubrań można mieć dużo więcej niż potrzeba i dużo droższych, niż ich na to stać. Okazało się także, że ciuch znaczy więcej niż to, co wynika z jego funkcji praktycznych. Że może być symbolem statusu, oznaką awansu, pomocą w drodze do kariery

Jeśli sądzić po warszawskich pokazach mody, pod względem stylu jesteśmy w awangardzie Europy. Widać to nie tylko w tym, co pokazują na wybiegach projektanci – a pokazują rzeczy podobne do tego, co w Paryżu i Londynie – ale także po tym, co nosi publiczność. Najwyższe obcasy, najmodniejsze sukienki, najdroższe torby. Prada, Louis Vuitton, Chanel to dla naszych fashionistów, wydawałoby się, bułka z masłem.

Jednak rzeczywistość w statystykach przedstawia się inaczej. Jak donosi w raporcie o polskim rynku odzieżowym Pentor, Polacy nie lubią wyróżniać się strojem. Najchętniej zakładają ubrania wygodne i praktyczne, luźne i niezobowiązujące, nierzucające się w oczy. Kupują je z różną częstotliwością, w zależności od zasobów portfela. Łatwiej przychodzi nam wydawanie pieniędzy na tańsze koszulki, spodnie czy spódnice. Kurtki, marynarki i sukienki kupujemy raz na kilka lat. Średnio na odzież przeznaczamy 400 – 500 zł rocznie. Z analiz Pentora wynika, że polskich konsumentów można podzielić na cztery segmenty. Najbardziej liczny jest segment niezaangażowanych (39 proc.), koneserzy stanowią 23 proc. z nas, eleganccy tradycjonaliści – 21 proc., a racjonalni indywidualiści – 18 proc. – Polki nie są ani konserwatywne, ani awangardowe – twierdzi Lidia Kalita, projektantka Simple, firmy istniejącej na polskim rynku od 17 lat. Wszystko jest kwestią zamożności. Ubranie musi spełniać u nas więcej funkcji,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8205

Spis treści
Zamów abonament