Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklamy mają na nas oko

07 lutego 2009 | Nauka | Piotr Kościelniak
Wizja reklamy w filmie „Raport mniejszości”  w 2002 roku
źródło: reprter
Wizja reklamy w filmie „Raport mniejszości” w 2002 roku
Agent Anderton (Tom Cruise) robi zakupy
źródło: reporter
Agent Anderton (Tom Cruise) robi zakupy
Przeszczep oczu pozwolił oszukać skanery
źródło: reporter
Przeszczep oczu pozwolił oszukać skanery
Analiza cech twarzy. Najważniejsze punkty to usta, kości policzkowe oraz rozstaw oczu  i brwi
źródło: reporter
Analiza cech twarzy. Najważniejsze punkty to usta, kości policzkowe oraz rozstaw oczu i brwi
Tak naprawdę wygląda „celowanie reklamami”. Na podstawie oceny twarzy komputer dobiera rodzaj wyświetlanej reklamy.
źródło: reporter
Tak naprawdę wygląda „celowanie reklamami”. Na podstawie oceny twarzy komputer dobiera rodzaj wyświetlanej reklamy.

Nowa technologia umożliwia identyfikowanie ludzi i dopasowanie do nich wyświetlanych ogłoszeń. Czy raj marketingowca będzie koszmarem klienta?

„Dobry wieczór, Johnie Andertonie. Przydałby ci się guiness. Johnie Andertonie, wyjedź, zostaw kłopoty. Droga przed tobą, Johnie Andertonie... kup leksusa”. Tak w filmie „Raport mniejszości” wyobraża sobie reklamy Steven Spielberg. Na podstawie analizy oka filmowe komputery potrafią zidentyfikować agenta Johna Andertona (Tom Cruise) i specjalnie dla niego wyświetlić ogłoszenia.

W Stanach Zjednoczonych trwają właśnie testy podobnego systemu w sześciu centrach handlowych. Nie wywołuje wprawdzie przechodzących po imieniu, ale trafnie odgaduje płeć i wiek potencjalnego klienta.

Co się kryje za ekranem

Samochody i maszynki do golenia dla mężczyzn, kosmetyki i egzotyczne wycieczki dla kobiet, muzyka i gry wideo dla dzieci – za precyzyjne dotarcie z komunikatem reklamowym sprzedawcy daliby góry złota. Nowe systemy już to umożliwiają. Na podstawie rysów twarzy (na szczęście jeszcze nie skanują siatkówki oka) w jednej chwili określają płeć przechodzącego człowieka, jego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8237

Spis treści
Zamów abonament