Szkocka odporna na kryzys
Polacy nadal zwiększają wydatki na luksusowe alkohole. Korzysta na tym przede wszystkim whisky. W 2009 roku przeznaczymy na nią ponad 700 mln zł
– W pierwszym kwartale 2009 r. nasza sprzedaż była o 10 proc. wyższa niż przed rokiem – mówi Jarosław Buss, prezes spółki Tudor House zajmującej się importem i dystrybucją whisky. Firmie udało się poprawić wyniki, mimo że z powodu podwyżki akcyzy od 1 stycznia 2009 r. i słabego złotego musiała – tak jak większość producentów i dystrybutorów – podnieść ceny o
8 – 10 proc. – Oferujemy przede wszystkim drogą whisky kupowaną przez koneserów i osoby zamożne, dla których cena nie jest głównym kryterium zakupów – wyjaśnia Buss.
Z ostatnich badań...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta