Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jest tylko wino marki Lech-Pol

21 kwietnia 2009 | Prawo | Hanna Fedorowicz

Firma Lech-Pol nie udowodniła, że używała swojego znaku dla innych alkoholi poza winem. Wygaszenie go w tej części było zatem prawidłowe – potwierdził Naczelny Sąd Administracyjny

Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Lech-Pol Mariusz Lech z Łasku wystąpiło o unieważnienie znaku Lech Wódka Fabryki Wódek Polmos Łańcut SA. Przedsiębiorstwo to przeciwstawiło swoje wcześniejsze znaki Lech-Pol oraz Mariusz Lech, zastrzeżone ogólnie na napoje alkoholowe (kl. 33). Zarzuciło, że znak Polmosu koliduje z jego znakami.

W odpowiedzi na to Polmos Łańcut wystąpił o stwierdzenie wygaśnięcia wspomnianych znaków z powodu nieużywania ich na rynku (co najmniej przez pięć lat) dla innych alkoholi poza winem.

Urząd Patentowy zastosował art. 166 prawa własności przemysłowej. Przepis ten mówi, że znak towarowy nie może być unieważniony na tej podstawie, że jest podobny do wcześniejszego znaku, jeżeli ten ostatni nie był używany (w podanym wyżej czasie). Przy czym zarzut nieużywania znaku należy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8298

Spis treści
Zamów abonament