Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słodycze nie boją się kryzysu

02 kwietnia 2010 | Ekonomia | Katarzyna Kucharczyk
Największy udział w słodkim rynku w 2009 r. miał segment czekolad. Jego liderem jest amerykański koncern Kraft Foods.
źródło: Rzeczpospolita
Największy udział w słodkim rynku w 2009 r. miał segment czekolad. Jego liderem jest amerykański koncern Kraft Foods.

W 2009 r. wartość rynku słodyczy wyniosła 6,4 mld zł. Branża ma powody do zadowolenia

Wiele wskazuje na to, że 2010 r. też taki będzie. Zdaniem ekspertów sprzedaż branży może wzrosnąć o 5 proc. Tymczasem czołowi gracze deklarują, że zamierzają rosnąć znacznie szybciej. – Będzie to możliwe dzięki realizowanym inwestycjom oraz zwiększeniu wydatków na promocję – mówi Dariusz Orłowski, prezes Wawelu. Spółka zamierza kupić nowe linie produkcyjne. Szacunkowa wartość wszystkich tegorocznych inwestycji to ok. 20 mln zł. W 2009 r. Wawel miał ponad 314 mln zł obrotów oraz

32 mln zł czystego zarobku.

Z kolei Mieszko zamierza w tym roku wydać na zakup i modernizację maszyn prawie 14 mln zł. Zarząd deklaruje, że spółka również...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8589

Spis treści
Zamów abonament