Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie boimy się muzycznych wyzwań

18 listopada 2010 | Rok Chopinowski
Marcin Nałęcz-Niesiołowski jest dyrektorem Filharmonii w Białymstoku od 1997 r.
źródło: Materiały OiFP
Marcin Nałęcz-Niesiołowski jest dyrektorem Filharmonii w Białymstoku od 1997 r.
Alberto Nosé, laureat V nagrody na Konkursie  Chopinowskim w 2000 r., wykonał koncert e-moll
źródło: Materiały OiFP
Alberto Nosé, laureat V nagrody na Konkursie Chopinowskim w 2000 r., wykonał koncert e-moll
 Adam  Makowicz,  wykonawca  jazzowych  improwizacji  chopinowskich  na koncercie  październikowym. fot. stanisław bryg/foto-lab
źródło: Rzeczpospolita
Adam Makowicz, wykonawca jazzowych improwizacji chopinowskich na koncercie październikowym. fot. stanisław bryg/foto-lab
Ivo Pogorelić, pamiętny bohater Konkursu Chopinowskiego w 1980 r., zagra koncert f-moll 17 grudnia
źródło: Materiały OiFP
Ivo Pogorelić, pamiętny bohater Konkursu Chopinowskiego w 1980 r., zagra koncert f-moll 17 grudnia

Rozmowa: Dyrektor Marcin Nałęcz-Niesiołowski o minionych miesiącach i o tym, co czeka Operę i Filharmonię Podlaską w kolejnych latach

Rz: Muzyka polska stała się niemal waszą specjalnością w ostatnich latach...

Marcin Nałęcz-Niesiołowski: Rzeczywiście, staraliśmy się przypomnieć, także poprzez nagrania płytowe, dorobek Aleksandra Tansmana czy Zygmunta Stojowskiego, wróciło do Białegostoku Laboratorium Muzyki Współczesnej, ale z Chopinem to oczywiście inna sprawa. Czy wyobraża pan sobie, że w Roku Chopinowskim mogłoby w Filharmonii Podlaskiej zabraknąć projektów artystycznych związanych z tymi obchodami? Muzyki Chopina oczekiwała od nas publiczność. A dzięki tej rocznicy gościmy wybitnych artystów: Kevina Kennera, Ewę Pobłocką, Jeffreya Swanna czy Ivo Pogorelicia.

Sądzi pan, że Polacy dobrze znają muzykę Chopina?

Jeśli chodzi o utwory orkiestrowe, to poza oboma koncertami oraz „Andante spianato i Wielkim Polonezem” inne kompozycje nie są powszechnie znane. Dlatego tak układaliśmy program, by nie zabrakło „Ronda á la krakowiak” czy „Fantazji na tematy polskie”. Muszę zresztą przyznać, że wielu pianistów z rezerwą podchodzi choćby do wariacji na temat „La ci darem la mano” Mozarta, bo są piekielnie trudne. Mamy także wiele luk w znajomości solowych utworów Chopina. Kiedy Kevin Kenner zaproponował naszej publiczności recital będący próbą przywołania atmosfery romantycznego salonu muzycznego, część publiczności nie kryła zdziwienia, że te kompozycje także napisał Chopin....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8780

Spis treści
Zamów abonament