Nagradzanie losowo wybranych klientów tylko po uzyskaniu zezwolenia
Przedsiębiorca, który chce przygotować promocję dla usługobiorców, powinien uważać, by nie miała ona cech loterii
Prowadzę firmę usługową. Chciałbym zachęcić klientów do korzystania z mych usług, zwłaszcza że nieopodal wyrosła mi konkurencja. Planuję wprowadzić promocję „jeden klient w miesiącu płaci tylko złotówkę”. Ma to polegać na tym, że na koniec każdego miesiąca wylosuję jedną fakturę i zwrócę klientowi pieniądze, zachowując jedynie symboliczną złotówkę. Czy będzie to zgodne z prawem? – pyta czytelnik.
Nie, chyba że czytelnik postara się wcześniej o uzyskanie zezwolenia na organizację loterii promocyjnej. To jednak nie jest proste i nawet duże firmy spotykają się z odmowami z powodu niespełnienia warunków. Zazwyczaj przy uzyskiwaniu takiej zgody przedsiębiorcy korzystają z pomocy wyspecjalizowanych firm doradczych, które mają wypracowane procedury i podpowiadają, jakie warunki trzeba spełnić.
Małemu usługodawcy należy raczej odradzić organizację loterii. Dlatego tylko sygnalizujemy, że aby uzyskać zgodę, trzeba wystąpić do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta