Rosną przychody reklamowe „Rzeczpospolitej”
Prawie 90 mln zł wyniosły październikowe wpływy reklamowe pięciu największych dzienników. „Rz” rośnie najszybciej na rynku
Według danych firmy Expert Monitor w ubiegłym miesiącu pięć największych gazet ogólnopolskich miało łącznie 88,6 mln zł wpływów reklamowych. To oficjalne dane tzw. cennikowe, nieuwzględniające rabatów, które mogą sięgać nawet 50 proc.
W październiku liderem wpływów reklamowych pozostawała wydawana przez Agorę „Gazeta Wyborcza” z przychodami 35,94 mln zł, o 14 proc. mniejszymi w porównaniu z październikiem 2009 r. (wtedy wyniosły one 41,63 mln zł).
Na drugim miejscu z przychodami reklamowymi rzędu 18,61 mln zł uplasowała się „Rzeczpospolita” (Presspublica). Wynik „Rz” jest aż o 16 proc. lepszy niż w październiku ubiegłego roku (16,47 mln zł). To największy wzrost przychodów reklamowych na rynku dzienników, który jako całość, w ujęciu rok do roku, skurczył się o 5 proc. Na średnią duży wpływ mają wpływy wydawanego od połowy września ub. roku „Dziennika Gazety Prawnej” (8,34 mln zł), aż o 28 proc. mniejsze niż w październiku 2009 r. (11,66 mln zł).