Przedsiębiorca ma 30 dni na wykonanie umowy
Jeśli sklep internetowy nie może z jakichś względów dostarczyć zamówionego towaru, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym klienta i zwrócić mu pieniądze
Klient zamówił u mnie AGD w chwili, gdy oczekiwałem na ich dostawę od importera. Okazało się, że w dostawie akurat ten sprzęt nie doszedł. Ma przyjść w najbliższej (po miesiącu). Czy taka zwłoka (w sumie jakieś 45 dni) jest dopuszczalna? Jeżeli klient nie zgodzi się czekać, to czy muszę mu zwrócić nie tylko wpłaconą przez niego kwotę, ale też odsetki od niej? – pyta czytelnik.
Odpowiedzi na obydwa pytania należy poszukać w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2000 r. nr 22, poz. 271 ze zm.). Jej art. 12 wprowadza ogólną zasadę, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta