Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przedsiębiorca ma 30 dni na wykonanie umowy

18 listopada 2010 | Prawo i praktyka | Slawomir Wikariak

Jeśli sklep internetowy nie może z jakichś względów dostarczyć zamówionego towaru, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym klienta i zwrócić mu pieniądze

Klient zamówił u mnie AGD w chwili, gdy oczekiwałem na ich dostawę od importera. Okazało się, że w dostawie akurat ten sprzęt nie doszedł. Ma przyjść w najbliższej (po miesiącu). Czy taka zwłoka (w sumie jakieś 45 dni) jest dopuszczalna? Jeżeli klient nie zgodzi się czekać, to czy muszę mu zwrócić nie tylko wpłaconą przez niego kwotę, ale też odsetki od niej? – pyta czytelnik.

Odpowiedzi na obydwa pytania należy poszukać w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2000 r. nr 22, poz. 271 ze zm.). Jej art. 12 wprowadza ogólną zasadę, że...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8780

Spis treści
Zamów abonament