Miedź i transport osobno
Miedź i transport osobno
W środę, 3 bm. , zarząd KGHM Polska Miedź SA zapozna się z dokumentami prywatyzacyjnymi należącego dzisiaj do koncernu zakładu transportu. Na ich podstawie zdecyduje on o planowanym, na styczeń przyszłego roku, wydzieleniu zakładu ze struktur Polskiej Miedzi SA i przekształceniu go w spółkę z o. o. ze 100-proc. udziałem KGHM. Pozytywna decyzja zarządu o restrukturyzacji, oznacza pojawienie się na polskim rynku jednej z największych i kapitałowo najsilniejszych (wartość środków trwałych szacowana jest na ponad 100 mln zł) spółek transportowych.
Na przełomie sierpnia i września w zatrudniającym 1700 osób zakładzie transportu odbyło się w tej sprawie związkowe referendum. Ok. 70 proc. załogi okazało się przeciwne wydzieleniu.
-- Pracownicy są w większości przeciwni restrukturyzacji prowadzonej w koncernie, boją się bowiem odcięcia od złotego kranu, którym dzisiaj jest Polska Miedź. A przecież takie uzależnienie od koniunktury miedzi na światowych rynkach, jest dla firm podobnych do zakładu transportu, bardzo niebezpieczne. Musimy stać się samodzielni i wszechstronni usługowo, zanim lubińskie złoża zaczną się wyczerpywać --...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta