Kiedy ruszą margaryny
Reklama negatywna i porównawcza
Kiedy ruszą margaryny
Trzech ziewających z nudów pracowników restauracji McDonalda. Jeden wzdycha: "Co tu robić, dziś już nikt nie przyjdzie". Drugi rzuca: "Chodźmy do <<Burger Kinga>>" -- tak oto potrafi reklamować się sieć restauracji "Burger King" w krajach, gdzie reklama, eufemistycznie mówiąc, niepozytywna należy do codziennego obyczaju ogłoszeniodawców.
U nas poruszenie w środowisku reklamowym spowodował sponsorowany przez producenta masła spot antymargarynowy. Cios wymierza się tu wprawdzie nie konkretnej marce, lecz margarynie w ogóle, ale i tak jak na kraj, w którym ani nie ma utrwalonego zwyczaju atakowania konkurencji, ani prawo nie zezwala na zbytnią dezynwolturę w reklamie, jest ostro. Ludzie z branży reklamowej spodziewają się, że wkrótce w odwecie ruszą margaryny, tzn. ich producenci i agencje.
-- Jeśli skończy się wojną, to wszyscy poniosą szkody -- dorzuca, w stylu dialogów bossów mafii z "Ojca chrzestnego", Krzysztof Kruszewski z SMG/ KRC, firmy zajmującej się badaniami rynku. -- Jakiś czas temu margaryna i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta