Inwestycyjna porażka miasta
Niemal połowa inwestycji zapowiedzianych na mistrzostwa przez ekipię Hanny Gronkiewicz-Waltz nie została zrealizowana. Kibice dojadą do Warszawy i dostaną się na stadion, ale po stolicy będą poruszali się opłotkami
Przez pięć lat, od chwili, gdy UEFA zdecydowała o organizacji mistrzostw w Polsce i na Ukrainie, prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz roztaczała przed mieszkańcami Warszawy wizje nowych inwestycji, które miały być ukończone przed Euro.
Przez Wisłę mieliśmy przejechać mostem Krasińskiego, a pomiędzy Świętokrzyskim i Poniatowskiego miała zostać wybudowana kładka pieszo-rowerowa. Z ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego mieliśmy przejechać w kilkanaście minut drugą linią metra.
Zgodnie z publicznie składanymi obietnicami dzisiaj powinniśmy mieć m.in. wybudowaną ulicę Nowolazurową, a Pragę omijać Trasą Tysiąclecia, czyli tzw. śródmiejską obwodnicą. – Niemal połowa planowanych inwestycji transportowych nie została zrealizowana – przyznaje Jarosław Krajewski, radny PiS.
– W ciągu pięciu lat sukcesywnie lista inwestycji malała. Zrezygnowano m.in. z budowy Trasy Świętokrzyskiej, Trasy Siekierkowskiej, nowych dworców kolejowych Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia – dodaje Marcel Klinowski, ekspert ds. transportu publicznego Fundacji Republikańskiej. W przypadku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta