Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trudne początki aut elektrycznych

10 kwietnia 2013 | Ekonomia | Danuta Walewska Adam Woźniak
Mitsubishi i-MiEV był pierwszym samochodem  elektrycznym, który trafił na polski rynek
źródło: Mistubishi
Mitsubishi i-MiEV był pierwszym samochodem elektrycznym, który trafił na polski rynek
Nissan leaf na rynek europejski jest produkowany  w zakładach Sunderland w Wielkiej Brytanii
źródło: nissan
Nissan leaf na rynek europejski jest produkowany w zakładach Sunderland w Wielkiej Brytanii

Po pierwszej euforii nowa technologia 
okazuje się zbyt kosztowna i wciąż za mało funkcjonalna.

Specjalne miejskie parkingi z ładowarkami w centrum stolicy Norwegii, Oslo, gdzie właściciele aut elektrycznych mogą bezpłatnie „zatankować" prąd do baterii, są pełne. Stoją toyoty, nissany, smarty, mitsubishi, ople ampery.

To właśnie infrastruktura oraz najróżniejsze przywileje powodują, że kierowcy aut elektrycznych czują się pewniej. Na to postawili Norwegowie, a elektryczny nissan leaf jest w tym kraju szóstym najlepiej sprzedającym się autem.

Przy zgodnej z przepisami jeździe leafem można pokonać prawie 200 kilometrów. Zasięg auta, jeśli jesteśmy w mieście, przestaje więc być problemem. Akumulator można doładować w domowym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9508

Wydanie: 9508

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament