W jaki sposób należy traktować koszty wysyłki
Opłata za dostarczenie zamówienia może być doliczona do ceny lub wykazana na fakturze jako oddzielna pozycja. W obu przypadkach cała kwota jest przychodem ze sprzedaży towarów.
Towary sprzedawane przez internet są najczęściej wysyłane do klientów za pośrednictwem poczty lub firm kurierskich. Oprócz należności za towar sprzedający obciążają więc kupujących kosztami wysyłki.
Jednym ze stosowanych rozwiązań jest sprzedawanie towaru w cenie, która uwzględnia koszty jego wysyłki. Wówczas kupujący otrzymuje fakturę (rachunek/paragon fiskalny) z jedną pozycją określającą jedynie zakupiony towar. Ustalając wartość, sprzedający zaliczył już do ceny towaru koszt jego dostawy do kupującego. Innym rozwiązaniem jest ujęcie kosztów wysyłki jako odrębnej pozycji na fakturze (rachunku/paragonie fiskalnym). W obu tych przypadkach dla sprzedającego cała płacona przez kupującego kwota za zakup i wysyłkę jest przychodem ze sprzedaży towarów, który ujmuje się na koncie „Sprzedaż towarów".
To nie samodzielna usługa
Koszty wysyłki doliczone do sprzedaży...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta