Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak zbudować sieć sklepików

24 lutego 2014 | Dobra Firma
Bardzo ważna jest nie tylko lokalizacja sklepu, ale także efektowna witryna
autor zdjęcia: Michał Walczak
źródło: Fotorzepa
Bardzo ważna jest nie tylko lokalizacja sklepu, ale także efektowna witryna

Sposób na biznes | Parter, duża witryna, wielu przechodniów oraz dobre sąsiedztwo – to przepis na dobrą lokalizację sklepu.

Grażyna Błaszczak

Nasz czytelnik ma dwa dobrze prosperujące sklepy z dobrym alkoholem. Łańcuch dostaw działa jak należy, klientów nie brakuje, więc chciałby poszerzyć działalność. Wie, że podstawa sukcesu to dobry adres nowego sklepu w dużym mieście. Jak jednak szukać odpowiednich lokali?

Trzy ważne czynniki

– Sieci sklepów sprzedających markowe wina, takie jak m.in. Winoteka, Centrum Wina czy La Passion du Vin stanowią grupę o specyficznych potrzebach odnośnie do poszukiwanych lokali pod wynajem – mówi Grażyna Melibruda, dyrektor w dziale wynajmu powierzchni handlowych w firmie doradczej Jones Lang LaSalle. – Najemcy z tego segmentu stawiają przede wszystkim na lokale o powierzchni od 60 do 100 mkw., czasem większe. Zwykle położone są przy ważnych ciągach komunikacyjnych miast czy głównych arteriach miejskich, ale także na prestiżowych, rozwijających się dużych osiedlach.

60 mkw. - już tej wielkości lokal wystarczy, aby sprzedawać w nim wina.

Zdaniem ekspertki Jones Lang LaSalle interesującymi lokalizacjami dla sklepów z markowymi winami są również partery starych odrestaurowanych kamienic czy loftów – bardzo dogodne lokalizacje, jeśli chodzi o grupę potencjalnych klientów, a do tego miejsca o odpowiednim klimacie i charakterze.

– Niezwykle istotne jest, aby lokale mieściły się na parterze,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9772

Wydanie: 9772

Spis treści

Media planet

Zamów abonament