Jak zbudować sieć sklepików
Sposób na biznes | Parter, duża witryna, wielu przechodniów oraz dobre sąsiedztwo – to przepis na dobrą lokalizację sklepu.
Grażyna Błaszczak
Nasz czytelnik ma dwa dobrze prosperujące sklepy z dobrym alkoholem. Łańcuch dostaw działa jak należy, klientów nie brakuje, więc chciałby poszerzyć działalność. Wie, że podstawa sukcesu to dobry adres nowego sklepu w dużym mieście. Jak jednak szukać odpowiednich lokali?
Trzy ważne czynniki
– Sieci sklepów sprzedających markowe wina, takie jak m.in. Winoteka, Centrum Wina czy La Passion du Vin stanowią grupę o specyficznych potrzebach odnośnie do poszukiwanych lokali pod wynajem – mówi Grażyna Melibruda, dyrektor w dziale wynajmu powierzchni handlowych w firmie doradczej Jones Lang LaSalle. – Najemcy z tego segmentu stawiają przede wszystkim na lokale o powierzchni od 60 do 100 mkw., czasem większe. Zwykle położone są przy ważnych ciągach komunikacyjnych miast czy głównych arteriach miejskich, ale także na prestiżowych, rozwijających się dużych osiedlach.
60 mkw. - już tej wielkości lokal wystarczy, aby sprzedawać w nim wina.
Zdaniem ekspertki Jones Lang LaSalle interesującymi lokalizacjami dla sklepów z markowymi winami są również partery starych odrestaurowanych kamienic czy loftów – bardzo dogodne lokalizacje, jeśli chodzi o grupę potencjalnych klientów, a do tego miejsca o odpowiednim klimacie i charakterze.
– Niezwykle istotne jest, aby lokale mieściły się na parterze,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta