W tym roku radni złożą dwa oświadczenia majątkowe
Samorząd | Wójt , który zapomni o złożeniu do końca kwietnia oświadczenia majątkowego, nie straci automatycznie mandatu. Stanie się tak dopiero gdy nie zrobi tego w wyznaczonym, dodatkowym terminie.
30 kwietnia upływa termin na złożenie corocznych oświadczeń majątkowych przez samorządowców. O tym, kto jest zobowiązany do wypełnienia tych zeznań i komu należy je wręczyć, mówią przepisy samorządowych ustaw ustrojowych:
- ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. DzU z 2013 r., poz. 594);
- ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn. DzU z 2013 r., poz. 595);
- ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (tekst jedn. DzU z 2013 r., poz. 596).
Ustawy te regulują także zakres informacji, które w oświadczeniu majątkowym znaleźć się powinny. Natomiast wzory oświadczeń majątkowych zawarte zostały w rozporządzeniach prezesa Rady Ministrów. Każde z nich określa odrębny wzór oświadczenia majątkowego dla radnych i odrębny dla pozostałych zobowiązanych do ich złożenia.
Sześć razy w ciągu kadencji
Samorządowe ustawy ustrojowe wskazują także terminy, w których oświadczenia majątkowe powinny zostać złożone. Przykładowo ustawa o samorządzie gminnym stanowi, w art. 24h ust. 4, że radny i wójt składają pierwsze oświadczenie majątkowe w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania.
Do pierwszego oświadczenia majątkowego radny jest obowiązany dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia gminy, w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta