Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprzedaż cydru w Polsce się potroi

15 kwietnia 2014 | Ekonomia
Polacy dopiero nabierają apetytu na alkohol z jabłek
źródło: Rzeczpospolita
Polacy dopiero nabierają apetytu na alkohol z jabłek

przemysł spożywczy | Firmy winiarskie wykorzystują już potencjał lekkiego alkoholu z jabłek. Gorzej radzą sobie sadownicy.

Beata Drewnowska

– Ostrożnie licząc w 2014 r. sprzedaż cydrów może być w Polsce 2-3 razy wyższa niż w ubiegłym roku, czyli sięgnie 4-6 mln litrów  – mówi "Rz" Robert Ogór, prezes grupy Ambra , lidera polskiego rynku wina.

Lekkie jabłkowe alkohole, wcześniej u nas prawie nieznane, zaczęły zalewać nasz rynek w 2013 roku. Impulsem - głównie dla firm winiarskich – była decyzja Ministerstwa Finansów, aby obniżyć na nie akcyzę od 1 stycznia 2013 roku ze 158 do 97 zł za hektolitr.

Piwo straci?

W ubiegłym roku nowe marki cydrów debiutowały w różnych miesiącach, a więc dopiero w 2014 r. firmy będą konkurować ze sobą przez cały sezon.  Jego szczytem – tak, jak w przypadku piwa – będą późna wiosna i lato. – Na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9815

Wydanie: 9815

Spis treści
Zamów abonament