Sprzedaż cydru w Polsce się potroi
przemysł spożywczy | Firmy winiarskie wykorzystują już potencjał lekkiego alkoholu z jabłek. Gorzej radzą sobie sadownicy.
Beata Drewnowska
– Ostrożnie licząc w 2014 r. sprzedaż cydrów może być w Polsce 2-3 razy wyższa niż w ubiegłym roku, czyli sięgnie 4-6 mln litrów – mówi "Rz" Robert Ogór, prezes grupy Ambra , lidera polskiego rynku wina.
Lekkie jabłkowe alkohole, wcześniej u nas prawie nieznane, zaczęły zalewać nasz rynek w 2013 roku. Impulsem - głównie dla firm winiarskich – była decyzja Ministerstwa Finansów, aby obniżyć na nie akcyzę od 1 stycznia 2013 roku ze 158 do 97 zł za hektolitr.
Piwo straci?
W ubiegłym roku nowe marki cydrów debiutowały w różnych miesiącach, a więc dopiero w 2014 r. firmy będą konkurować ze sobą przez cały sezon. Jego szczytem – tak, jak w przypadku piwa – będą późna wiosna i lato. – Na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta