Pracodawca zadba o markę
Zarządzanie | Polskie firmy znów zaczynają inwestować w swój wizerunek na rynku pracy, co pomaga w rywalizacji o talenty.
Anita Błaszczak
Do niedawna employer brandingiem, czyli budową marki atrakcyjnego pracodawcy, interesowały się głównie spółki znanych międzynarodowych korporacji. Co prawda i tam podczas kryzysu ograniczano budżety na promocję podczas targów pracy czy inne działania wizerunkowe. Nie były potrzebne, skoro każda oferta pracy miała zapewniony odzew setek kandydatów.
Ostatnio jednak employer branding znów wraca do łask. Sprzyja temu poprawa koniunktury na rynku pracy, gdzie mimo utrzymującej się dwucyfrowej stopy bezrobocia firmy coraz częściej narzekają na niedobór talentów, czyli problemy z pozyskaniem odpowiednich pracowników. Według tegorocznego badania agencji ManpowerGroup ten problem ma co trzeci polski pracodawca.
Promocja z pączkiem
Coraz częściej to firmy głowią się, jak dotrzeć do pożądanych kandydatów i jak ich złowić do pracy. Widać to szczególnie w przypadku poszukiwanych specjalistów IT. Nie bez powodu zdobywcą tegorocznej nagrody Employer Branding Stars – premiującej najlepsze kampanie w tej dziedzinie – został Luxoft Poland. Spółka, zabiegając o informatyków i promując swój wizerunek przyciągnęła w ubiegłym roku ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta