Częściowe wykonanie umowy nie daje korzyści
Podatnik, który nie jest w stanie przyporządkować konkretnych faktur do konkretnych czynności wykonywanych w ramach zleconych usług reklamowych, nie odliczy VAT.
Spółka prowadziła trzy restauracje na postawie umów franczyzowych z popularną siecią fast foodów. Kontrakty zawierały m.in. postanowienia dotyczące prowadzenia kampanii reklamowych. Franczyzobiorca miał obowiązek wpłacać minimum 4,5 proc. wartości sprzedaży brutto do wykorzystania w krajowej działalności reklamowej i promocyjnej sieci jako całości. Ponadto musiał prowadzić własną działalność promocyjno-reklamową o wartości minimum 1 proc. rocznej sprzedaży restauracji brutto. Spółka zawarła umowę z klubem sportowym na świadczenie usług reklamowych. Jej przedmiotem było przeprowadzenie kampanii reklamowej w trakcie sezonu rajdowego w 2008 r .
Fiskus uznał, że usługi reklamowe udokumentowane fakturami zaewidencjonowanymi przez podatniczkę nie zostały w ogóle wykonane lub wykonane jedynie częściowo. W konsekwencji odmówił jej prawa do odliczenia VAT (art. 88 ust. 3a pkt 4 lit. a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta