Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Częściowe wykonanie umowy nie daje korzyści

08 września 2014 | Ekspert księgowy

Podatnik, który nie jest w stanie przyporządkować konkretnych faktur do konkretnych czynności wykonywanych w ramach zleconych usług reklamowych, nie odliczy VAT.

Spółka prowadziła trzy restauracje na postawie umów franczyzowych z popularną siecią fast foodów. Kontrakty zawierały m.in. postanowienia dotyczące prowadzenia kampanii reklamowych. Franczyzobiorca miał obowiązek wpłacać minimum 4,5 proc. wartości sprzedaży brutto do wykorzystania w krajowej działalności reklamowej i promocyjnej sieci jako całości. Ponadto musiał prowadzić własną działalność promocyjno-reklamową o wartości minimum 1 proc. rocznej sprzedaży restauracji brutto. Spółka zawarła umowę z klubem sportowym na świadczenie usług reklamowych. Jej przedmiotem było przeprowadzenie kampanii reklamowej w trakcie sezonu rajdowego w 2008 r .

Fiskus uznał, że usługi reklamowe udokumentowane fakturami zaewidencjonowanymi przez podatniczkę nie zostały w ogóle wykonane lub wykonane jedynie częściowo. W konsekwencji odmówił jej prawa do odliczenia VAT (art. 88 ust. 3a pkt 4 lit. a...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9935

Wydanie: 9935

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament