Wytrawne nie podbiły Polski
Pijemy coraz więcej wina, ale trudno zaliczyć nas do koneserów. Nadal najchętniej kupujemy trunki półsłodkie i półwytrawne.
Beata Drewnowska
– We wrześniu wprowadzimy na rynek trzy nowe produkty pod marką Jacob's Creek. Będą to wina półwytrawne i półsłodkie, które nie są dostępne na innych rynkach – mówi „Rz" Guillaume Girard-Reydet, prezes spółki Wyborowa, należącej do grupy Pernod Ricard. – To nasza odpowiedź na potrzeby konsumentów.
Na półwytrawne i półsłodkie trunki przypada niemal 62 proc. klasycznych win gronowych (tzw. win spokojnych) kupowanych przez Polaków. Pijemy ich więcej niż na zachodzie Europy, gdzie tradycje winiarskie są dłuższe. Udziały win wytrawnych sięgają w naszym kraju tylko 31 proc.
Bułgarskie nadal górą
– Polacy nie są koneserami i w dalszym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta