Diabeł z baru disco
Na reżyserski debiut w Budapeszcie Michał Znaniecki wybrał „Fausta”. I zrezygnował z Mefista, bo dziś skuteczniej potrafi kusić sama rzeczywistość.
O operowym życiu Budapesztu Polacy wiedzą na ogół niewiele, choć bywają tu często i chętnie. A Węgrzy mogą na przykład poszczycić się jednym z najpiękniejszych budynków teatralnych Europy, porównywalnym ze słynną wiedeńską Staatsoper. I na dodatek co roku w maju organizują w nim festiwal, jakiego możemy im pozazdrościć.
Który z polskich teatrów stać na to, by przez dwa tygodnie zajmować się wyłącznie tematem Fausta w operze i muzyce? A temu poświęcona jest trwająca tegoroczna edycja festiwalu. Skoro zaś bohaterem ma być rozsławiony przez Goethego stary mędrzec zamieniony...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta