Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dzieci nierówno traktowane

21 maja 2015 | Prawo | Katarzyna Nowosielska

Nie wszyscy uczniowie 
z zaburzeniami słuchu mogą korzystać ze specjalnego nauczania.

Rzecznik praw dziecka wystąpił do ministra edukacji narodowej Joanny Kluzik-Rostkowskiej z postulatem przeorganizowania nauki dzieciom z zaburzeniami słuchu. Chodzi o najmłodszych z ośrodkowym zaburzeniem. Problem tych dzieci polega na tym, że nie wszystkie poradnie kwalifikują tę niepełnosprawność jako podstawę do wydania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Wobec tego nie wszystkie dzieci mogą skorzystać ze specjalnej organizacji nauczania.

Rzecznik podnosi, że odmienne sposoby kwalifikowania przez psychologów dowodzą faktu, iż procedury i przepisy są niejasne. Zwrócił się więc do ministra edukacji narodowej o to, by ten zaczął pracować nad zmianą rozporządzenia w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne. —kno

Wydanie: 10146

Wydanie: 10146

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament