Dzieci nierówno traktowane
Nie wszyscy uczniowie z zaburzeniami słuchu mogą korzystać ze specjalnego nauczania.
Rzecznik praw dziecka wystąpił do ministra edukacji narodowej Joanny Kluzik-Rostkowskiej z postulatem przeorganizowania nauki dzieciom z zaburzeniami słuchu. Chodzi o najmłodszych z ośrodkowym zaburzeniem. Problem tych dzieci polega na tym, że nie wszystkie poradnie kwalifikują tę niepełnosprawność jako podstawę do wydania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Wobec tego nie wszystkie dzieci mogą skorzystać ze specjalnej organizacji nauczania.
Rzecznik podnosi, że odmienne sposoby kwalifikowania przez psychologów dowodzą faktu, iż procedury i przepisy są niejasne. Zwrócił się więc do ministra edukacji narodowej o to, by ten zaczął pracować nad zmianą rozporządzenia w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne. —kno