Zakupy online trafią do bagażnika
internet | Już niedługo Polacy będą robić zakupy, nie wysiadając z samochodu. Największe sieci handlowe testują nowatorską formułę sprzedaży.
michał duszczyk
Click & collect, czyli rozwiązanie polegające na kupowaniu towaru poprzez stronę internetową i jego odbiór w wybranym miejscu, to najnowszy trend, który zdobywa popularność na całym świecie. Na jego punkcie oszaleli już Francuzi, Brytyjczycy i Amerykanie. Teraz wchodzi do Polski. Jak ustaliliśmy, kilka sieci sklepów w kraju testuje formułę, której zasada sprowadza się do kupowania produktów spożywczych czy budowlanych niczym w popularnych McDrive'ach, czyli punktach odbioru dań dla zmotoryzowanych klientów restauracji McDonald's.
– W sklepach naszej sieci planujemy uruchomić specjalne punkty i okienka, w których klienci będą mogli, bez wysiadania z auta, odbierać zakupy zamówione online – tłumaczy „Rzeczpospolitej" Eliza Orepiuk-Szymura, rzecznik sieci Intermarche. Wystarczy, że klient podjedzie do punktu wydań i przez mikrofon poinformuje, że przyjechał po odbiór danego zamówienia, a pracownik poda mu siatki ze sprawunkami, a nawet załaduje do bagażnika.
Internet zmienia handel
– System umożliwiający dokonywanie zakupów przez internet to mocne narzędzie w konkurencyjnej walce, wpływające nie tylko na nowoczesny wizerunek firmy, ale i wzrost wartości średniego koszyka zakupowego. W polskim e-commerce to nawet 150–200 zł –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta