Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Oszukany klient ma prawo domagać się obniżenia ceny

21 maja 2015 | Prawo | Łukasz Kuligowski

Nieprawidłowa informacja na opakowaniu o masie produktu pozwala na zwrot towaru 
i obniżenie ceny.

W internecie krąży film, na którym klient waży piersi z kurczaka kupione w sklepie Biedronka. Okazuje się, że ich masa jest o 100 g niższa od podanej na opakowaniu. W takiej sytuacji konsumenci mogą składać reklamację.

Sklep sam z siebie nie pakuje piersi z kurczaka. Dostaje je od producenta. Jeśli jednak okaże się, że masa produktu jest rzeczywiście mniejsza od tej z etykiety, sklep będzie odpowiadał przed konsumentem.

– Taki towar jest wadliwy. Można go zwrócić i odzyskać pieniądze. Można też żądać obniżenia ceny za taki produkt – mówi Krzysztof Bąk, radca prawny z kancelarii Nowakowski i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10146

Wydanie: 10146

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament