Polska Grupa Zbrojeniowa nadaje kształt całej branży w Polsce
Strategia PGZ przynajmniej do 2022 r. będzie powiązana z głównymi programami modernizacji technicznej armii.
ZBIGNIEW LENTOWICZ
Pierwszy rok zintegrowanego działania ma za sobą Polska Grupa Zbrojeniowa (poz. 70 na Liście 2000), przyszły narodowy koncern skupiający państwowych producentów broni i wojskowego wyposażenia.
W przedstawionym latem „Raporcie otwarcia PGZ", z wyraźnie optymistycznym przesłaniem, że udało się wreszcie położyć fundament pod tworzenie – na bazie zintegrowanego państwowego sektora obronnego – silnego i nowoczesnego koncernu zbrojeniowego „zdolnego do kooperacji ze światowymi potentatami w branży", podkreślano potencjał nowego branżowego czempiona: PGZ, bezpośrednio lub pośrednio, posiada udziały w 105 firmach, z tego 60 to spółki zbrojeniowe. W 54 spośród nich nowy holding ma ponad 50 proc. akcji lub udziałów. 38 spółek ma kluczowe znaczenie dla zaopatrzenia armii i bezpieczeństwa kraju. Spółki należące do grupy działają nie tylko w branży zbrojeniowej, ale i stoczniowej, offshore, nowych technologii, finansów i nieruchomości. Aktywa PGZ są rozproszone: firmy są niemal w każdym regionie (w 12 na 16 województw). W PGZ zatrudnionych jest ponad 17,5 tys. specjalistów. Zarząd PGZ szacuje, że przeszło 30 tys. pracowników zatrudniają już teraz dziesiątki firm powiązanych z grupą więzami kooperacyjnymi.
W zeszłym roku, kiedy wciąż trwał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta