Sztuczna intuicja maszyny
Algorytmy przewidują skuteczność promocji w sklepach. Albo to, która firma zdobędzie inwestorów.
Algorytmy przewidują skuteczność promocji w sklepach. Albo to, która firma zdobędzie inwestorów. Algorytmy przewidują skuteczność promocji w sklepach. Albo to, która firma zdobędzie inwestorów.
Analiza danych wymaga nie tylko umiejętności liczenia. Potrzebna jest też spostrzegawczość i przede wszystkim intuicja, które pozwolą analitykowi doszukać się ukrytych zależności pomiędzy zmiennymi. Intuicja to cecha wydawałoby się typowo ludzka. Jednak dobrze napisany program komputerowy potrafi ją zastąpić.
Max Kanter, student Massachusetts Institute of Technology (MIT), napisał swój program w ramach pracy magisterskiej. Zarówno jemu, jak i jego promotorowi algorytm wydawał się bardzo dobry, potrzeba jednak było jakiegoś obiektywnego testu. O to w świecie analityków danych nietrudno. Środowisko to organizuje konkursy na najtrafniejszą analizę, więc Kanter...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta