Brexit nie zatrzymał inwestycji
Michael Cole | Nie obawiam się negatywnych skutków Brexitu dla biznesu, ani w średnim, ani w dłuższym okresie. Jestem głęboko przekonany, że za pięć lat sami będziemy się pytać: i o co było tyle hałasu? – mówi prezes Kia Motors Europe.
Rz: Dlaczego zdecydowaliście się wprowadzić na rynek hybrydową Nirę i ładowaną z gniazdka elektrycznego Optimę?
Widzimy wyraźnie rosnący popyt na bardziej ekologiczne i oszczędne auta. Zresztą bez wprowadzenia tych modeli znacznie trudnej byłoby sprostać unijnym wymaganiom czystości emisji spalin. Kia Motors jest jedną z firm motoryzacyjnych, które nie mają prostej strategii dojścia do celu wyznaczonego przez UE. Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie wielu technologii- elektryfikacji, silników hybrydowych czy wreszcie zastosowania włókien paliwowych, które planujemy wprowadzić na rynek w roku 2020. W ciągu najbliższych czterech lat zamierzamy wprowadzić do sprzedaży 11 modeli z „czystym" napędem. Naturalnie równolegle pracujemy nad unowocześnieniem naszych tradycyjnych silników, żeby emitowane spaliny były bardziej czyste. Już zresztą montujemy je w cee'dach. Strategicznie jesteśmy już przygotowani na unijne wymagania emisji spalin, które mają obowiązywać od 2020 roku.
Na rynku panuje opinia, że modele Niro i Optima – plug in zmieniają wizerunek Kia....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta