Spór centrów handlowych o pylon z reklamą
Orzeczenie | Sąsiedztwo nie gwarantuje prawa do bycia stroną Nie ma przepisów mówiących, w jakiej odległości od sąsiedniej działki powinien stanąć pylon reklamowy galerii handlowej. Dlatego trudno ustalić, czy wpływa on na nieruchomość położoną tuż obok.
Prezydent Gdańska udzielił pozwolenia na budowę pylonu reklamowego dla jednej z trójmiejskich galerii handlowych. Zaprotestowała spółka, do której należała sąsiednia nieruchomość. Znajdowało się na niej również centrum handlowe. Według spółki pylon na działce obok będzie znajdował się tylko dwa metry od granicy z jej działką i zasłoni reklamę należącego do niej centrum handlowego. Jej zdaniem inwestor może spokojnie w innym miejscu postawić pylon. Dzięki temu jej reklama byłaby dobrze widoczna.
Spółka odwołała się do wojewody pomorskiego. Żądała wznowienia postępowania i przyznania jej prawa strony w postępowaniu o wydanie pozwolenia na budowę pylonu reklamowego. Wojewoda nie tylko nie uwzględnił...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta