Inwestycyjna ofensywa PKP
nieruchomości | Dworce, biurowce, terminale logistyczne czy hotele. W takie projekty inwestuje dziś PKP SA, które w swoich zasobach ma ok. 96 tys. ha atrakcyjnie położonych gruntów oraz 52 tys. budynków i budowli. I chce na nich zarabiać. Anna krzyżanowska
Jak wykorzystywany jest potencjał drzemiący w kolejowych gruntach i jak do zamierzeń PKP podchodzą banki? O tym i innych zagadnieniach inwestycyjnych spółki dyskutowano w siedzibie „Rzeczpospolitej". PKP SA to spółka powstała w wyniku komercjalizacji Polskich Kolei Państwowych. Jej jedynym udziałowcem jest Skarb Państwa. W swoich zasobach ma ok. 96 tys. ha gruntów oraz 52 tys. budynków i budowli.
– Mamy drugi, po Lasach Państwowych, portfel nieruchomości w Polsce – przyznał Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP SA.
Kolej w Mieszkaniu+
W tym roku spółka podpisała szereg porozumień dotyczących projektów inwestycyjnych. Część z nich realizowana jest w ramach programu budowy i modernizacji dworców kolejowych, którego wartość szacowana jest na ok. 1,5 mld zł. Dzięki ostatniej umowie kredytowej z trzema polskimi bankami, spółka będzie mogła przeznaczyć część przyznanej kwoty na wkład własny w tym przedsięwzięciu.
W maju PKP SA zawarły też pierwsze warunkowe umowy inwestycyjne z funduszem reprezentowanym przez BGK Nieruchomości SA, dotyczące sprzedaży działek, na których powstać mają budynki z ramach rządowego programu Mieszkanie+. To 12 lokalizacji w Warszawie, Wrocławiu, Szczecinie czy Gdańsku. Ile środków ze sprzedaży tych terenów wpłynie do kasy PKP? Wartość gruntów jest obecnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta