Rozwój wspierają technologie
Gastronomia na świecie | Większa zamożność społeczeństw sprzyja zwiększaniu konsumpcji poza domem, jednak trudno o istotną zmianę przyzwyczajeń. Globalnym liderem, podobnie jak nad Wisłą, pozostaje amerykańska sieć fast foodów.
Światowy rynek gastronomiczny od lat zdominowany jest przez międzynarodowe sieci. Największy udział mają restauracje szybkiej obsługi, gdzie niekwestionowanym liderem jest McDonald's.
☺Za McDonald's plasują się Yum! Brands (właściciel takich marek jak KFC, Pizza Hut i Taco Bell, który ostatnio jednak odsprzedaje swoje lokale w Europie AmRestowi) i Restaurant Brands International (firma matka dla sieci Tim Hortons, Burger King i Popeyes).
☺„Co może być zaskoczeniem, drugim pod względem wielkości sprzedaży segmentem w gastronomii sieciowej są firmy cateringowe" – piszą Agnieszka Małkiewicz i Katarzyna Derdzińska w raporcie firmy Made. Wśród tej grupy najwyższe przychody notują: francuskie Sodexo, brytyjska Compass Group i amerykański Aramark.
Następne w kolejności są kawiarnie, cukiernie i piekarnie – z cieszącym się największą popularnością Starbucksem i Dunkin Donuts.
Dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta