Trzeba sprawić, by działania były wiarygodne
CSR powinien być związany z podstawową działalnością biznesu, wówczas jest szansa, że nie będzie traktowany jako narzędzie wizerunkowe. Takie podejście sprawi, że działania firmy będą wiarygodne, a ona sama zwiększy swoją wartość.
Jedno z wyzwań, przed którym stoi CSR w Polsce, to stereotypowe postrzeganie działań z zakresu CSR jako dodatkowej działalności społecznej, niepowiązanej z biznesem. Zdaniem ekspertów jest to błędne myślenie, które nie pozwala organizacjom w pełni wykorzystać potencjału biznesowego, tkwiącego w CSR.
– Komunikacja odpowiedzialnych działań podejmowanych przez firmę jest ważną funkcją menedżera CSR, ale nie jest podstawą jego pracy. Dziś skupiają się oni na zupełnie innych zagadnieniach, liczą się m.in. dialog z interesariuszami, dojrzałość etyczna organizacji czy też mierzenie ryzyka reputacji firmy. Patrząc na polski rynek, widać wyraźnie, że coraz więcej firm rozumie różnice między CSR a PR. Wystarczy zajrzeć do normy społecznej odpowiedzialności PN-ISO26000:2012, gdzie mamy siedem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta