Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trzeba sprawić, by działania były wiarygodne

19 października 2018 | CSR Społeczna
źródło: AdobeStock

CSR powinien być związany z podstawową działalnością biznesu, wówczas jest szansa, że nie będzie traktowany jako narzędzie wizerunkowe. Takie podejście sprawi, że działania firmy będą wiarygodne, a ona sama zwiększy swoją wartość.

Jedno z wyzwań, przed którym stoi CSR w Polsce, to stereotypowe postrzeganie działań z zakresu CSR jako dodatkowej działalności społecznej, niepowiązanej z biznesem. Zdaniem ekspertów jest to błędne myślenie, które nie pozwala organizacjom w pełni wykorzystać potencjału biznesowego, tkwiącego w CSR.

– Komunikacja odpowiedzialnych działań podejmowanych przez firmę jest ważną funkcją menedżera CSR, ale nie jest podstawą jego pracy. Dziś skupiają się oni na zupełnie innych zagadnieniach, liczą się m.in. dialog z interesariuszami, dojrzałość etyczna organizacji czy też mierzenie ryzyka reputacji firmy. Patrząc na polski rynek, widać wyraźnie, że coraz więcej firm rozumie różnice między CSR a PR. Wystarczy zajrzeć do normy społecznej odpowiedzialności PN-ISO26000:2012, gdzie mamy siedem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11184

Wydanie: 11184

Spis treści

Monitor wolnej przedsiębiorczości

Zamów abonament