Wydatki muszą być dobrze przemyślane
rozmowa | Joanna Szymonek, Polski Instytut Praw Człowieka i Biznesu.
Czy innowacyjne podejście do biznesu zakłada dziś podejmowanie działań na rzecz CSR, czy wciąż jest to przez polskich przedsiębiorców niedoceniany obszar?
Joanna Szymonek: Idea CSR jest nie tyle niedoceniana, ile nie do końca zrozumiana. Nie odkryliśmy CSR. Od zawsze na rynku funkcjonowały firmy, np. rodzinne, które działały według pewnych zasad i wartości. Wrośnięte w swoje otoczenie, niekoniecznie wiedząc, że działają zgodnie z zasadami CSR, starają się po prostu prowadzić swój biznes, mówiąc potocznie, w przyzwoity sposób. Joseph Schumpeter, wprowadzając pojęcie innowacji, miał na myśli tworzenie radykalnych zmian, dotyczących przemian ideowych, technologicznych, produktowych, rynkowych, procesowych. Innowacyjne podejście do biznesu nie musi z automatu oznaczać podejścia odpowiedzialnego, to w moim odczuciu daleko idące uproszczenie. Jeśli firma bierze odpowiedzialność za wpływ, jaki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta