Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Afryka nie zaczeka na polskich przedsiębiorców

19 października 2018 | Ekonomia
<Spotkania  w ramach  II edycji PHZ  odbyły się już w Poznaniu, Tychach, Wrocławiu, Warszawie  (na zdjęciu), Lublinie  i Krakowie. Kolejne,  w Gdańsku  i Białymstoku, zaplanowano w przyszłym tygodniu
źródło: materiały prasowe

Patronat „Rz” | Druga edycja Programu Handlu Zagranicznego (PHZ) to zachęta do ekspansji na kontynent niedoceniany obecnie przez naszych eksporterów. Artur osiecki

Afryka to drugi co do wielkości i populacji (1,3 mld) kontynent. Dla polskich eksporterów to jednak rynek wciąż mało znany. Wartość eksportu polskich towarów do Afryki w 2017 r. to ledwie 2,27 mld euro. To mniej, niż eksportujemy np. do Danii, nie wspominając o naszych głównych partnerach handlowych, takich jak Niemcy, Czechy i Wielka Brytania. W Afryce jest ponad 50 państw. Nasi główni tamtejsi partnerzy to Republika Południowej Afryki (z 25-proc. udziałem w ogóle eksportu do Afryki), a następnie: Algieria, Egipt, Maroko, Tunezja, Nigeria, Senegal, Tanzania, Kenia i Ghana.

W handlu z Afryką zanotowaliśmy w 2017 r. nadwyżkę w wysokości 684 mln euro, ale ogółem eksport na ten kontynent stanowi zaledwie 1,1 proc. polskiego eksportu. Obecnie w eksporcie do Afryki dominują wyroby przemysłu elektromaszynowego, artykuły rolno-spożywcze i wyroby przemysłu chemicznego.

Konkurencja ucieka

– Nasza obecność...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11184

Wydanie: 11184

Spis treści

Monitor wolnej przedsiębiorczości

Zamów abonament