Przewaga w biznesie zaczyna się od wartości
Partnerstwo biznesowe to już nie tylko wspólny zysk, ale przede wszystkim uniwersalne wartości i pozytywny wpływ na społeczeństwo. Firmy idące z duchem czasu wiedzą, że odpowiedzialne społecznie działania budują ich wizerunek. BP już 25 lat temu aktywowała w Polsce tzw. gen pomagania. O tym, jak zachęca do społecznej odpowiedzialności swoich partnerów biznesowych, pracowników i klientów, rozmawiamy z prezesem BP w Polsce Bogdanem Kucharskim.
Dlaczego partnerstwo wartości jest dziś tak ważne w biznesie?
Bogdan Kucharski: Konsumenci, pracownicy, a także właściciele firm są bardzo świadomi swoich działań i potencjału, jaki w nich drzemie. Liczne globalne badania pokazują, że coraz więcej pracowników, zanim podejmie pracę w danej firmie, zwraca uwagę na wartości, jakie ona reprezentuje. Z kolei konsumenci (szczególnie ci reprezentujący pokolenie millenialsów, a to już 1,3 mld osób na świecie), w swoich codziennych wyborach coraz częściej kierują się korzyścią społeczną lub środowiskową, jaka z nich wynika. 91 proc. millenialsów deklaruje na przykład, że chętnie zmieniłoby używaną markę na inną, jeśli przejawia ona większą społeczną odpowiedzialność biznesu.
To znak czasu?
W dużej mierze tak. Wysoka jakość produktów czy usług to dziś dla świadomego konsumenta standard. Klienci oczekują, że oprócz produktu marka zaoferuje im też zestaw wartości, które mają odzwierciedlenie w działaniach społecznych. Poza tym czysto produktowa rywalizacja między firmami dawno straciła znaczenie. Rozwój technologii, dynamiczne zmiany na rynku, wysoka świadomość konsumentów sprawiają, że wartości stają się znaczącą przewagą konkurencyjną.
Jak BP wpisuje się w ten krajobraz?
Biznes odpowiedzialny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta