Szybkie drogi znacznie krótsze od planów rządu
W tym roku znowu będzie mniej szybkich dróg, niż zakładano. Zamiast blisko pół tysiąca kilometrów realne staje się włączenie do ruchu niewiele ponad 300. adam woźniak
Znowu komplikuje się dokończenie autostrady A1 wokół Częstochowy. Na odcinku opuszczonym przez włoskie Salini pracuje konsorcjum złożone z firm: Budimex, Strabag i Budpol, ale ich zadaniem są roboty przy budowie jezdni. Tymczasem dotąd nie wybrano wykonawcy robót wykończeniowych: oznakowania, budowy ogrodzenia, montażu barier, oświetlenia oraz ekranów akustycznych. Pierwszy przetarg na te prace zakończył się fiaskiem: nie było chętnych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) jeszcze niedawno zapowiadała, że dla przyspieszenia inwestycji wyłoni wykonawcę, dokonując wyboru w procedurze z wolnej ręki. W ostatni piątek ogłosiła jednak trzy przetargi: osobno na montaż barier, na oznakowanie i na ogrodzenie. To jednak sprawia, że częściowe zakończenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta