Gdańsk europejską stolicą kolei
W Gdańsku rozpoczęły się najważniejsze w tym roku dla branży 13. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2019. Zgromadziły ponad 700 wystawców z 30 krajów. Robert przybylski
Otwierając imprezę, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich Andrzej Bojanowski przypomniał, że 13. edycja oznacza ćwierćwiecze targów transportu szynowego w Trójmieście. W tym roku Targi oddały do dyspozycji wystawców 30 tys. mkw. i okazało się, że jest to za mało. Kolejna edycja w 2021 roku będzie bogatsza o kolejną halę. – Musimy ją wybudować, aby wystawcy mogli lepiej eksponować swoją ofertę – tłumaczy Bojanowski.
Prezes PKP SA Krzysztof Mamiński (Grupa PKP jest współorganizatorem tego wydarzenia) zaznacza, że targi Trako są ważne dla całej grupy. Od ostatnich minęły dwa lata (są one organizowane w cyklu dwuletnim), a ostatni rok był bardzo dobry dla grupy: wzrosły przewozy pasażerskie, towarowe, w tym intermodalne, PKP zakupiły patenty na przesuwne koła, co ma ułatwić przewozy pasażerskie i towarowe pomiędzy regionem Europy z normalnym rozstawem szyn oraz regionem kolei szerokotorowym.
Czas zmian
– Polska kolej jest w permanentnym procesie zmian. Wprowadzamy ją w XXI wiek: jest komfortowa, bezpieczna i coraz bardziej punktualna. Ten niespotykany renesans polskich kolei to efekt realizacji Krajowego Programu Kolejowego, Programu Utrzymaniowego, zakupów taboru. Dzisiaj wydatkujemy 110 mld zł na rzecz polskiej kolei...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta