Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tunel, jakiego nie ma nikt

22 maja 2020 | Modernizacja roku
źródło: materiały prasowe

DĄBROWA GÓRNICZA. 
Dla jednych to po prostu tunel łączący przedzieloną torami kolejowymi dzielnicę i perony kolejowe, dla innych, bardziej wtajemniczonych, bardzo zaawansowany technologicznie obiekt. Jego budowa nie była ani łatwa, ani tania. 
Ale za to drugiego takiego 
nie ma w całej Polsce.

 

Nowy tunel w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach został oddany do użytku w lutym ubiegłego roku. Prace nad jego realizacją rozpoczęły się w 2017 roku. Do tej pory mieszkańcy chcący przedostać się z jednej części dzielnicy na drugą, bądź dostać się na kolejowe perony, korzystali ze starej, mocno wysłużonej stalowej kładki. Wszystkim tym, którzy musieli się codziennie mierzyć z jej niedoskonałościami, lata mordęgi zostały wynagrodzone z nawiązką.

Obecnie jest tu jedyny w Polsce tego rodzaju tunel pod torami kolejowymi ze ścieżką rowerową. Został wyposażony w windy, które ułatwiają poruszanie się osobom niepełnosprawnym. Nawierzchnia w tunelu pokryto specjalną wypukłą farbą, której zadaniem jest naprowadzanie osób niewidomych. Na poręczach umieszczono informacje w języku Braille'a.

Inwestycja, której wykonawcą była firma Banimex, kosztowała 6,7 mln złotych. Została doprowadzona do szczęśliwego finału wspólnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA 
i gminę Dąbrowa Górnicza.

Wydanie: 11665

Wydanie: 11665

Spis treści

Reklama

Biznes

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament