Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bezpieczeństwo kluczowe w finansach

22 maja 2020 | Płatności mobilne
źródło: Shutterstock

Sektor fintech prężnie się rozwija, dzięki czemu zmieniają się też sposoby korzystania z bankowości internetowej i mobilnej. Wdrażane rozwiązania muszą być przede wszystkim skrojone na potrzeby klientów oraz skutecznie zabezpieczone przez atakami hakerskimi. Jednym ze stosowanych rozwiązań jest technologia biometryczna.

 

Bezpieczeństwo bankowości internetowej zależy przede wszystkim od banków, klientów oraz ich urządzeń. Banki wdrażają standardy bezpieczeństwa w swoich systemach, by chronić pieniądze klientów. – Obserwując statystyki i profil ataków, zauważamy konieczność podnoszenia świadomości użytkowników bankowości. Prawdopodobieństwo defraudacji pieniędzy świadomego użytkownika jest dzisiaj stosunkowo małe – mówi Mateusz Pudlik, product owner w zespole bankowości mobilnej Comarch.

Obecnie dyrektywa PSD2 obliguje banki do stosowania tzw. silnego uwierzytelniania klienta, czyli zweryfikowania jego tożsamości na podstawie dwóch z trzech wymienionych elementów, np. za pomocą loginu i hasła, telefonu powiązanego z aplikacją, biometrii. – W praktyce oznacza to, że w celu zalogowania się do bankowości, jak i wysłania przelewu, musimy znać login i hasło do bankowości i dodatkowo autoryzować operację kodem SMS lub użyć mobilnej autoryzacji. Dawniej weryfikacja tożsamości opierała się wyłącznie na znajomości loginu i hasła – mówi Pudlik. Inną dobrą praktyką staje się też wypieranie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej" na miesiąc z rabatem 50%!

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11665

Wydanie: 11665

Spis treści

Reklama

Biznes

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament