Nawet silną markę warto nieustannie wzmacniać
Klienci wymagają od prawników coraz więcej, podobnie jak kandydaci do pracy w kancelariach – mówią Tomasz Ostrowski i Marek Gizicki, partnerzy w kancelarii Deloitte Legal, w rozmowie z Pawłem Rochowiczem.
Jak w ostatnim czasie zmieniły się oczekiwania klientów wobec prawników?
Marek Gizicki: Z naszego doświadczenia wynika, że klienci – zwłaszcza duże korporacje międzynarodowe – oczekują, aby kompleksowo rozwiązywać ich problemy, na zasadzie One Stop Shop, czyli jakby w „jednym okienku". Aby sprostać temu zadaniu, potrzebny jest nie tylko zespół doświadczonych, wyspecjalizowanych prawników, ale też bliska współpraca z doradcami z innych dziedzin, w tym doradcami biznesowymi, podatkowymi i branżowymi. Dla przykładu, trudno wyobrazić sobie kompleksową obsługę z zakresu prawa pracy bez wsparcia specjalistów z zakresu podatków, ubezpieczeń społecznych czy wreszcie systemów informatycznych. Zwłaszcza wsparcie z zakresu szeroko pojętego świata cyfrowego okazało się być istotne w ostatnim czasie. Klienci oczekują zatem nie tylko zespołu specjalistów, ale też umiejętności współpracy – zarówno w ramach zespołu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta