Mazda Skyactiv: wiara w silniki spalinowe
Mazda wprowadziła do oferty nowy silnik Skyactiv X, który ma zużywać mniej paliwa oraz mieć niską emisję CO2. Sprawdziliśmy, jak to działa.
Większość firm motoryzacyjnych obrała jasny cel – elektryfikacja. Mazda, choć ma w swoich szeregach auto w pełni elektryczne (MX-30), postanowiła również udoskonalać jednostki spalinowe.
Silnik Skyactiv X stał się ewenementem na skalę światową. Łączy zalety typowego wolnossącego silnika benzynowego oraz diesla. Jak to działa? Silnik zasilany jest benzyną, a pracuje bardzo podobnie do diesla. Komora spalania wypełniona jest bardzo ubogą mieszanką paliwowo-powietrzną, która spala się dopiero, gdy w komorze wytworzy się dodatkowe ciśnienie, zbliżone do działania dodatkowego tłoka.
Zmiany techniczne
Unijne przepisy oraz wizja nadchodzącej normy emisji spalin Euro 7 skłoniły Mazdę do dalszych prac...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta