Kolej chce nocą podebrać pasażerów samolotom
Rosnąca oferta połączeń, atrakcyjne ceny biletów i zaostrzane normy emisji CO2 sprawią, że nocne ekspresy kursujące po Europie staną się konkurencyjne wobec tanich przewoźników lotniczych
Reaktywacja nocnych międzynarodowych pociągów, które nie tak dawno skreślano w Europie z rozkładów jazdy, coraz bardziej się rozkręca. W ostatni piątek prywatny przewoźnik FlixTrain uruchomił nocne połączenia między Monachium, Berlinem i Hamburgiem. Pociąg wyjeżdża ze stolicy Bawarii tuż przed północą, w Hamburgu melduje się o 10 rano. W promocji można kupić bilety już za niecałe 5 euro. Także w piątek austriacki przewoźnik ÖBB uruchomił z myślą o urlopowiczach nocne połączenie EuroNight z Bratysławy, Wiednia i Grazu do chorwackiego Splitu. Za miejsce siedzące płaci się 30 euro, za sypialne 70 euro. Specjalnym wagonem można też zabrać samochód.
Hotel na szynach
Projektów skomunikowania europejskich metropolii nocnymi ekspresami przybywa. W minioną środę nowy francuski operator Midnight Trains przedstawił plany połączeń luksusowymi pociągami (przypominającymi hotele na kołach) z Paryża do m.in. Rzymu, Hamburga, Porto, Wiednia, Berlina, Florencji, Kopenhagi i Budapesztu. Pierwsze składy mają wyjechać na trasy w grudniu 2023 r.
Na celowniku zagranicznych przewoźników znajduje się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta